Web Effects | עבודה מול כלי מנהלים והבנת האפשרויות המוצעות לנו

עבודה מול כלי מנהלים והבנת האפשרויות המוצעות לנו

בחלק הקודם של המאמר דיברנו מהו בעצם כלי המנהלים לאתר אינטרנט של Google הידוע בתור Webmaster Tools.
למדנו כיצד לפתוח חשבון מנהלים ב- Google על ידי מספר צעדים פשוטים וכיצד להטמיע מפת אתר (XML Sitemap) לסריקה טובה יותר של אתר האינטרנט על ידי מנוע החיפוש.
בחלק זה נדבר אודות אפשרויות נוספות המוצעות לנו בתור מנהל האתר באמצעות כלי המנהלים על מנת לעקוב אחר נתונים סטטיסטיים הנוגעים לאתר האינטרנט שלנו וגם להגדיל את תנועת הגולשים לאתר בסופו של דבר.
 

מרכז השליטה של האתר

זהו הדף הראשי של כלי המנהלים לאתר האינטרנט שלכם, במרכז שליטה ובקרה זה, תוכלו לצפות בסטטוס הכולל של האתר שלכם, האם ישנם שגיאות הדורשות את טיפולכם? הודעות המתקבלות בדבר אתר האינטרנט שלכם, מספר שאילתות החיפוש בהם אתר האינטרנט שלכם מתקדם, שגיאות סריקה בנוגע למפת אתר.
מתחתיו ישנה הלשונית "הודעות עבור אתר" כאן ירוכזו כלל ההודעות הנוגעות לאתר האינטרנט שלכם.
 

 תצוגת חיפוש

אופציה זאת תפתח בפניכם אפשרויות נוספות אך מאפשרת לכם הבנה כיצד ניתן להביא תנועת גולשים רבה לאתר האינטרנט על ידי הסבר כיצד לייעל את אתר האינטרנט שלכם מבחינת תצוגתו במנועי החיפוש.
  • כותרת – כתיבת תיאור אינפורמטיבי בתג הכותרת על מנת לעזור לגולש להבין אל מי הוא פונה ובמה הוא מתעסק.
  • תיאור SEO – יש צורך לכתוב תיאור רלוונטי ואינפורמטיבי אודות תוכן דף האינטרנט בצורה תמציתית שתאפשר לגולש להבין על מדבר העמוד טרם כניסתו לאתר.
  • Sitelinks – אופציה זו נוצרת באופן אוטומטי על פי אלגוריתם עבור אתרי אינטרנט אשר רלוונטיים ומקצועיים ובכך מספקת לגולש אפשרות למבט אודות שירותים נוספים של העסק. לא ניתן להפעיל אופציה זאת באופן ידני.
  • כתובת דף האתר – באמצעות פרמטר זה, מנוע החיפוש יכול להבין את הסדר הארגוני של אתר האינטרנט שלכם במבנה לוגי, שימוש בסימני דרך יכול להועיל מאד.
  • נתונים מובנים – נתונים מובנים לדוגמת Rich Snippets עוזרים למנוע החיפוש להבין תכנים רלוונטיים באתר שלכם, בלשונית זו תראו האם יש לכם נתונים מובנים באתר או לא וגם תוכלו לקבל מידע נוסף עליהם, נתונים לדוגמת דירוגים ורישום אירועים.
  • שיפורים ב- HTML – על מנת לשפר את ביצועי האתר וגם את חווית המשתמש נבחין בהאם אתר האינטרנט שלנו עומד בקריטריונים הנדרשים. דף זה יציג לנו שגיאות ברמת הקוד ב- HTML וידרוש מאיתנו תשומת לב וטיפול לדוגמת תיאורי Meta כפולים, ארוכים או קצרים מדי.
 

תנועת חיפוש

לשונית זו מציגה את כל הנתונים הקשורים לתנועה לאתר האינטרנט שלכם בין אם על ידי שאילתות חיפוש דרכם, מגיעים לאתר שלכם או על ידי קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים המובילים לאתר האינטרנט שלכם.
  • שאילתות חיפוש – עמוד זה מציג בפניכם את מילות המפתח (שאילתות חיפוש) בהם אתר האינטרנט שלכם מתמקד הכי הרבה והיכן הם ממוקמים במנוע החיפוש. כמו כן, חלון זה יאפשר לכם להוריד את הנתונים ישירות למחשב שלכם. אפשרות לצפות בדפים המובילים באתר האינטרנט שלכם וכך להבין אילו תכנים ושאילתות חיפוש מובילים אליכם הכי הרבה תנועת גולשים.
  • קישורים לאתר שלך – דף זה יציג את כל הקישורים החיצוניים אשר מקשרים לאתר האינטרנט שלכם.
  • קישורים פנימיים – כל הקישורים הפנימיים באתר שלכם.
 

אינדקס Google

מציג נתונים ומידע אודות כל מה שקשור לאינדוקס אתר האינטרנט שלכם במנוע החיפוש.
החל מכמות דפי האינטרנט של האתר שנוספו לאינדקס, דפים אשר חסומים באמצעות Robots.txt, גרף המעיד כמה עמודים בסך הכל נוספו לאינדקס לפי תאריכים. אפשרות להסיר כתובות אתרים מהאינדקס על מנת ואלה לא ייסרקו ועוד שלל אפשרויות נוספות.
 

סריקה

כל המידע והנתונים הקשורים בנוגע לסריקת אתר האינטרנט שלכם במנוע החיפוש.
  • שגיאות סורק – דף זה מציג עבורכם האם הכל אופטימלי מבחינת השרת וסריקת האתר במנוע החיפוש. התקשרות עם שרת ה- DNS, האם משהו חוסם את Google לסרוק את אתר האינטרנט שלכם וכך הוא יימנע מלסרוק על מנת לא לסרוק דפים אסורים.
  • כתובות אתרים חסומות – מראה את כל הכתובות שנחסמו ולא נסרקו.
  • Sitemaps – מראה האם יש שגיאות במפת האתר שלכם ודורש את תשומת לבכם לכך.
 

בעיות באבטחה

במידה וישנן בעיות באבטחה של אתר האינטרנט שלכם, יצוין לכם בלשונית זו כלל הבעיות הנוגעות בנושא, טיפול בבעיות באבטחה הנו הכרחי.
 
 
בחזרה לחלק הראשון של מאמר Webmaster Tools