Web Effects | קידום אתרים אורגני כנגד קידום ממומן

קידום אתרים אורגני כנגד קידום ממומן

מודעות ככלי לחשיפה באמצעות קידום אתרים

הצלחת אתר אינטרנט באשר הוא, איננה תלויה אך ורק בעיצוב המרהיב והאטרקטיבי שלו או בטכנולוגיות המשומשות באתר הכוללות מגוון ערכות עיצוב, ווידג'טים למיניהם, ואלמנטים נוספים. הצלחת אתר אינטרנט בסופו של דבר תלויה בהיכן אתר האינטרנט נמצא בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש וככל שיש לו מודעות גדולה יותר כך הוא זוכה לחשיפה מרובה יותר על ידי קהל יעד פוטנציאלי.

באמצעות תהליך קידום אתרים מקצועי ניתן לשפר את אתר האינטרנט מבחינת תוכן מבנה וקוד על מנת להבטיח את דירוגו בתוצאות החיפוש הגבוהות ובכך לאפשר חשיפה מקסימלית מצד גולשים פוטנציאליים ולהפוך את אתר האינטרנט שלכם לכלי שיווק אופטימלי.
בכדי להבין כיצד ניתן להשיג זאת , נפרט כאן על שני סוגי קידום עיקריים בהם ניתן להיעזר על מנת להפוך את אתר האינטרנט לכלי קידום יעיל ולקבל את המודעות והפרסום הנחוץ עבורכם על מנת לקבל חשיפה מקסימלית;
 

קידום ממומן

קידום ממומן או PPC – Pay Per Click הינו סוג קידום המבוסס על פי כמות ההקלקות המתבצעות על מודעת הפרסום שלכם שאותה עשיתם באמצעות קמפיין שיווק או מסע פרסום דרך הכלי של גוגל, Google Adwords.
בניגוד לקידום אורגני המאפשר הבאת אתר אינטרנט לתוצאות הראשונות, קידום ממומן מאפשר פרסום מודעות מעל לתוצאות החיפוש האורגניות, כאשר מודעת הפרסום שלכם תמשיך להיות באוויר כל עוד לא נגמר לכם התקציב אשר הגדרתם אותו מראש. באמצעות שימוש בכלי Google Ad-Words ניתן לערוך את קמפיין השיווק שלנו על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח ומציאת המילים הפוטנציאליות ביותר עבורנו, דרך מחקר זה נדע את כמות החיפושים החודשיים לערך המועדף עלינו, מחירו עבור כל הקלקה ואופציות נוספות.
התשלום מתבצע על ידי הגדרת תקציב אותו אתם מעוניינים להשקיע עבור קמפיין השיווק שלכם, כאשר התשלום עצמו הנו עבור כל הקלקה שמתבצעת על מודעת הפרסום שלכם.
היתרונות בקידום ממומן הם כי תהליך זה הוא קצר יחסית לתהליך קידום אתרים אורגני ותוך כמה שעות כבר תראו את המודעה שלכם באוויר וממוקמת על פני תוצאות החיפוש האורגניות.

קידום אורגני

כאשר מדברים על קידום אתר אינטרנט לתוצאות הראשונות על ידי התמקדות מעמיקה באלגוריתם הדירוג של מנוע החיפוש של גוגל ובהתחשבות בפרמטרים המרכיבים אלגוריתם זה, מדברים על קידום אורגני כמובן.
על מנת ואכן להגיע לתוצאות הדירוג הראשונות יש צורך בתהליך אופטימיזציה מקצועי, תהליך אשר נועד להשביח ולייעל את אתר האינטרנט מבחינת תוכן, מבנה וקוד על מנת ובעת סריקת אתר האינטרנט על ידי רובוטי הסריקה של Google, אתר האינטרנט יהווה אכן כאתר איכותי המתפקד כתוצאת חיפוש אופטימלית ורלוונטית עבור שאילתת החיפוש של הגולש.
מנוע החיפוש פיתח אלגוריתם חכם אשר מורכב ממספר רב של פרמטרים שרובם אינם ידועים לאף אחד כיום, ואלגוריתם זה נועד על מנת לקבוע אילו אתרי אינטרנט איכותיים ואילו לא, בין הפרמטרים העיקריים אשר יש להתמקד עליהם בעת תהליך קידום אתר האינטרנט, נמנים;
  • בניית מערך קישורים – אחד מהפרמטרים החשובים ביותר ואולי אף המסובכים ביותר לחלק מהמקדמים, מערכת קישורים איכותית ויציבה המאפשרת הפניות ממקומות אחרים ברשת ישירות לאתר שלך, וכאשר אתר האינטרנט שלך מקושר לקישורים איכותיים הדירוג שלו יעלה בהתאם. קישור מראה למנוע החיפוש כי אתר האינטרנט שלך הנו איכותי בערך של מילת המפתח בה הוא קושר ועל כן מקדמים אותו במעלה תוצאות החיפוש.
  • מבנה – על המבנה להיות ידידותי לגוגל על מנת לאפשר לו לקרוא את האתר ביתר קלות ובידי כך לדרג אותו טוב יותר, ניווט נוח וידידותי בין תפריטים וקטגוריות שונות, אפשרות להגיע לדף הבית ודף צור קשר מכל מקום באתר, הגולש מצליח להתמצא בקלות באתר וכו', כל זאת ועוד הנם חלק ממבנה אופטימלי של אתר האינטרנט.
  • מילות מפתח – יש להתמקד במילות המפתח שאתם מעוניינים לקדם וזהו , הכללת מילות מפתח אשר אינן קשורות לנושא ולתוכן יכול להיראות עבור מנוע החיפוש כספאם ולפגוע באופן משמעותי באתר האינטרנט שלכם. באמצעות מחקר מילות מפתח על ידי כלי מילות המפתח של Google ניתן לקבל ערכים פוטנציאליים נוספים בהם נוכל לקדם את אתר האינטרנט שלנו על מנת לקבל קהל יעד פוטנציאלי רב יותר, כלי זה מציע עבור המשתמש כמות חיפושים חודשיים לגבי אותו הערך, גובה התחרות ומילות מפתח נוספות הדומות לערך.
  • תוכן איכותי - אופטימיזציית תוכן וכתיבת תוכן איכותי מהווה כיום כאחד הפרמטרים הבולטים בדירוג אתר האינטרנט בתוצאות החיפוש, אתרים אשר דואגים לתכנים מקצועיים, עדכניים וחדשותיים עבור הגולש הנם בעלי פוטנציאל גדול יותר לדירוג בתוצאות החיפוש הראשונות, באמצעות טיפוגרפיה וכתיבה מקצועית של תכנים, הקפדה על הימנעות מספאם ותוכן מועתק מהווה פרמטר עיקרי לקידום עד היום.

 

קידום אתרים במנועי חיפוש

 

קידום אתרים אורגני דורש תקציב גדול מאד ומשך הזמן עד לתוצאה הסופית הנו זמן רב, לעומת זאת קידום ממומן דורש תקציב בהרבה יותר נמוך ותלוי בעיקר באפקטיביות הקמפיין המנוהל על ידי בעל האתר לפרסום ורווח מקסימלי, אמנם לקוחות פוטנציאליים רבים יעדיפו לפנות ישירות לתוצאות האורגניות, השיקול הוא שלכם ותמיד ניתן לשלב תהליך קידום אתרים ממומן עם אורגני וליהנות מקמפיין שיווקי ברשת עד שאתר האינטרנט שלכם יגיע באמצעות קידום אורגני לתוצאות הראשונות.